Espanja 2015

2015 Espanja – Barcelona

Mukana menossa: Rauno ja Sarah

18.4.2015

Rauno totesi olevansa hullu. Päätti lähteä Sarahin kanssa kahdestaan Barcelonaan! Niina ja Savanna veivät matkalaiset Joensuun juna-asemalle. Puoli viideltä juna oli Tikkurilassa ja sieltä mentiin yöksi hotelli pilottiin. Pilotista käsin kävimme kävelemässä Jumbossa. Ostettiin evästä hotellille. Sää oli kylmä ja tuulinen, mutta jospa se huomenna vähän lämpenisi. Sarah pääsi illalla vielä kokeilemaan hotellin leikkipaikkaa, mutta se todettiin todella huonoksi.

19.4.2015

Tänään oli matkustuspäivä. Syötiin pilotissa ihan ok aamiainen ja lähdettiin sitten pienen ulkoilun jälkeen hotellin kyydillä lentoasemalle. Lento lähti 13.20. Ehdittiin asemalla syödä jäätelöt, jo toiset reissun aikana, ja hörpätä juomista. Sarah löysi kentältä leikkipaikan sopivasti ennen lähtöä. Sarah oli reipas ja kiltti tyttö kentällä. Päästiin koneeseen ja otettiin molemmat päikkärit. Lentoaika oli noin 4 h. Saavuimme Barcelonaan! Oltiin jo vähän väsyneitä. Etsittiin kentältä meidän matkarattaat ja sen jälkeen kyyti hotellille. Menimme linja-autolla keskustaan ja sieltä loppumatkan taksilla, joka maksoi vain 10€. Sarah vähän itki äitiä. Huh, päästiin huoneeseen. Hyvä ja hieno hotelli. Sarahin mielestä oli hienot punaiset seinät ja hieno kylpyamme. Lähdimme vielä illalla etsimään kauppaa ja jätskiä. Molemmat löytyi pienen kiertelyn jälkeen ja niin syötiin jätskit palmun alla. Hotellin lähialue näytti viihtyisältä. Enää oli ohjelmassa vain yöunet jäljellä.

20.4.2015

Eka täysi lomapäivä. Lähdimme ensin kauppaan etsimään aamupalaa. Ostettiin jätskit, kahvia, sipsejä, leipää, mehua jne. Menimme puistoon syömään eväitämme. Siellä oli paljon koiria, joita Sarah tykkäsi katsella. Oli vähän kolea päivä. Käytiin hotellilla veskissä, koska Barcelonassa ei ole julkisia vessoja, ja lähdettiin katsomaan uimarantaa. Sieltä löytyi paljon ravintoloita, hyvä hiekkaranta, kauppoja ja paljon ihmisiä. Paikallisten touhuja oli mukava seurata rannalla. Ja taas jäätelölle! Kyllä on Sarah päässyt loman makuun! Sitten menimmekin jo kohta hotellille päikkäreille. Unien jälkeen läksimme takaisin rannalle. Siinä matkalla ostimme mukaan hiekkalelut. Menimme hiekalle istuksimaan ja tekemään hiekkakakkuja. Sarah oli oikea kakkumestari, mutta valitettavasti tyttöön iski tauti. Voi ei! Aika kului nopeasti ja piti lähteä etsimään iltaruokaa ja hotellille lepäilemään. Sää lämpeni iltapäiväksi. Oli meillä molemmilla kiva päivä!

21.4.2016

Heräsimme täyteen auringon paisteeseen. Sää oli loistava. Tänään oli tarkoitus mennä eläintarjaan. Sarah on odottanut sitä paljon. Harmi ku on kipeenä. Lähdimme eläintarhaan puistoaamiaisen kautta. Nam! Työnsin Sarahin rattaissa hienon puiston läpi. Pääsymaksu eläintarhaan oli Raunolta 20€, Sarah oli Ilmainen. Eläintarha oli hieno, vaikka olikin remontissa. Eläimiä oli paljon ja Sarah tykkäsi jovasti katsella niitä. Sarahin lempieläimiä olivat delfiinit. Oli tarhassa norsuja, kirahveja, gorilla, sarvikuono jne. Illalla käytiin vielä rannalla tekemässä hiekkakakkuja, mutta ei Sarah jaksanut enää leikkiä. Siispä hotellille lepäämään.

22.4.2015

Viimeinen lomapäivä. Lähdimme käymään aquariumissa, eli “kalapaikassa”. Sää oli pilvinen ja hieman satoi vettä. Rauno söi rantaravintolassa ensimmäisen kunnon paikallisaterian ja se oli hyvää! Jätskin syönti jäi tänään vähän vähemmälle. Käveltiin aika pitkä matka ja tultiin sitten “akvaariolle”, joka oli satamassa. Alueella oli myös karuselli, jossa Rauno lupasi käydä Sarahin kanssa pois lähtiessä. Akvaario oli ihan ok. Paljon oli kävijöitä. Hienoimpia eliöitä olivat mielestämme hait ja meduusat. Mukavinta taisi olla kuitenkin karuselli, jossa pyörittiin. Kävelimme maisemareittiä takaisin hotellille. Rauno söi ravintolassa lähellä hotellia, Sarahille ei maistunut. Illalla pakkailtiin tavarat valmiiksi aamun aikaista herätystä varten.

23.4.2015

Aikainen herätys klo 5.30. Hohhoijaa! Taksilla ajelimme kentälle ja siellä katselimme kauppoja ja löysimme leikkipaikan. Lento lähti Helsinkiin klo 8.10 ja oli tällä kertaa ajallaan. Koneessa oli hyvin tilaa. Nukuttiin noin puolet lennosta. Rauno katteli alppeja lentokoneen ikkunasta Sarahin nukkuessa. Helsingissä meillä oli kolme tuntia aikaa ennen junan lähtöä. Syötiin vähän kentällä. Sara joi kaakaota, joka kaatui kaksi kertaa..”ei se haittaa” sanoi Sarah. Junassa Sarah leikki joidenkin tyttöjen kanssa leikkivaunussa puolet matkasta. Oli mukava ja antoisa reissu!